18.4.2. ICGETCH Funkce: Podprogram ICGETCH přečte znak z klávesnice a případně prohledá tabulku funkčních klíčů. Způsob volání: CALL 'ICGETCH' USING položka Význam: 1) Argument za USING musí být elementární položka s popisem PIC X USAGE DISPLAY. Smí být indexována. 2) Pro činnost a výsledek práce tohoto podprogramu je důležité, zda tabulka funkčních klíčů je aktivní nebo zda je vypnuta. 3) Je-li tabulka funkčních klíčů vypnuta, přenese podprogram ICGETCH sejmutý znak z klávesnice a jeho kód uloží do položky za USING. Čeká přitom tak dlouho, až obsluha nějakou klávesu stiskla. Test, zda byla nějaká klávesa stisknuta lze provést pomocí podprogramu ICKBHIT. Jestliže obsluha stiskla některý z funkčních klíčů (F1, F2, Home, atd.) jsou do programu z klávesnice zaslány dva znaky, z nichž první je binární nula (LOW-VALUE) a druhý je kód příslušné funkční klávesy. Jestliže tedy po vyvolání podprogramu ICGETCH zjistíme, že do položky dosadil hodnotu LOW-VALUE, musíme podprogram vyvolat znovu a získat tak kód funkční klávesy. 4) Je-li tabulka funkčních klíčů zapnuta (viz podprogram ICFUNKY), bude do položky za USING uložena informace o tom, jak dopadlo prohledávání tabulky funkčních klíčů. Jestliže je do položky uložen znak "návrat vozu" (hex.0D), tak se kód odpovídající stisknuté klávese v tabulce funkčních klíčů pravděpodobně našel a výsledková položka tabulky funkčních klíčů obsahuje pořadové číslo odpovídající položky v tabulce funkčních klíčů. Je-li toto pořadové číslo nula, pak obsluha skutečně stiskla klávesu "návrat vozu", je-li nenulová, tak obsluha stiskla klávesu definovanou v tabulce. Jestliže v položce není znak "návrat vozu" (hex. 0D), tak to znamená, že klávesa není v tabulce funkčních klíčů definována a postupuje se stejně jak je popsáno v bodě 3.